Temperatura w miejscu pracy

Temperatura w miejscu pracy

​Istnieje wiele czynników, które mogą zaburzać koncentrację w pracy. Przykładem jest, chociażby hałas. Uciążliwy, głośny, który nie pozwala skoncentrować się na wykonywanych zadaniach. Podobnie jest z upałem. Wysoka temperatura w miejscu pracy może powodować dekoncentrację. Ciężko jest się skupić, kiedy za oknem, jak i w pomieszczeniu jest +30 stopni.

Temperatura w biurze i BHP

Gdy temperatura w pracy wynosi około 30°C, możemy czuć się osłabieni, czy po prostu zmęczeni. W takich sytuacjach skupić się na pracy jest bardzo ciężko. Temperatura w biurze w kontekście BHP powinna być kontrolowana i sprawdzana. Najprostszym rozwiązaniem jest zadbanie przez pracodawcę o klimatyzację. Niestety nie każdy właściciel firmy jest w stanie to zapewnić. Pracownik w tej sytuacji powinien znać swoje prawa i obowiązki w momencie, kiedy występują upały. Dzięki temu łatwiej będzie przetrwać w pracy, a przede wszystkim samopoczucie będzie lepsze. Zasady dotyczące warunków zatrudnienia zostały określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 roku. Dotyczyły one profilaktycznych posiłków i napojów. Praca w czasie upałów zaliczana jest do tych ciężkich i niesprzyjających warunków pracy. Maksymalna temperatura w miejscu pracy wpływa nie tylko na refleks, ale i skupienie. Zdarza się, że pracownik czuje, że pracując, może narazić na niebezpieczeństwo osoby trzecie. Powinien się wtedy powstrzymać od ich wykonywania. Przede wszystkim ma obowiązek poinformować o tym osobę przełożoną.

Jaka temperatura w biurze BHP?

Niesprzyjające warunki pojawiają się, gdy temperatura na otwartej przestrzeni sięga powyżej 25 stopni. W pomieszczeniach zamkniętych, jeśli wynosi powyżej 28 stopni. A więc jaka temperatura w biurze według BHP jest idealna? Przepisy określają minimalne temperatury, jakie powinny obowiązywać. W pomieszczeniach nie może być niższa niż 14°C, chyba że nie pozwalają na to względy technologiczne. Nie może być również niższa niż 18°C. Dotyczy to prac w biurach oraz miejscach, gdzie jest wykonywana praca fizyczna. Upały potrafią być bardzo dokuczliwe. W takich sytuacjach trzeba zadbać o odpowiednią ilość wody. Ważne jest, aby podczas pracy pić dużo wody. Powoduje wtedy nawodnienie organizmu, które jest niezwykle ważne. Maksymalna temperatura w miejscu pracy może dawać siwe znaki. Powoduje, że pracownicy nie mają siły, żeby dalej pracować. Zmęczenie, a także odwodnienie może prowadzić do wykończenia organizmu. Brak sił oraz zmęczenie mogą spowolnić również pracę. Przez to wykonanie zadania może się nieco opóźnić. Dlatego warto zastosować się do skutecznych sposobów na radzenie sobie z upałami. Jeden z nich, jest istotnie ważny, a jest nim picie dużych ilości wody. Zgodnie z prawem, pracodawca ma obowiązek zapewnić wodę wszystkim pracownikom. W momencie wysokiej temperatury w miejscu pracy może się okazać bardzo przydatna. Można dosypać do wody szczyptę soli. Dzięki temu uzupełnimy utracone z potem elektrolity. Można też w czasie upałów wypijać szklankę gorącej i słodkiej herbaty. Ten proces ma na celu wyrównanie temperatury ciała.

Informacje na temat specyfiki pracy służby BHP.

ul. Grunwaldzka 415, Gdańsk

801 254 789

kontakt@rioinczestochowa.pl